sâmbătă, 11 februarie 2017

Am învățat italiana într-o lună. E posibil!

În decembrie 2016 am avut un oaspete special din Italia, cumătrul Ștefan, nanul Ceciliei și al lui Stelian. Pe lângă faptul că, copiii mei au avut parte de distracții frumoase cu nanul lor, s-a mai produs ceva. Am început să învăț limba italiană.

După câteva săptămâni de căutări și încercări a diferitor programe de învățare, am găsit ceea de ce aveam nevoie. ITALIANO AUTOMATICO.

La 18 ani, tânărul Alberto Arrighini din Brescia, Italia, a creat un canal pe Youtube  și a început să facă video pentru prietenii săi, care doreau să învețe italiana. Cum? Privind video, ascultând versiunea mp3 și citind versiunea pdf a video-ului de multe, dar de foarte multe ori. 10-15-20... Pare ceva incredibil, dar chiar funcționează.

Dacă începeți de la zero, ar fi bine să trageți cu ochiul asupra gramaticii, dar nu vă focusați doar la aceasta. Cel mai important este ascultarea repetată a vorbirii fluente a unui nativ.

Mi-am descărcat pe telefon videourile, versiunea mp3 și pdf și toată luna ianuarie am ascultat intensiv. Acasă, în transport, în drum spre grădiniță. În pauza de masă ascultam mp3, citind textul în pdf.

Ascultând repetat aceleasi materiale, cuvinetele șe imprimă automat în minte și limba italiană este pur și simplu absorbită. După o lună eu am început a lega propoziții și a mă exprima în italiană, fără a învăța toate timpurile verbelor, conjugările, excepțiile și multe alte chestii care se predau în școală.
Este o metodă naturală de învățare a unei limbi străine.

Cum învață copiii noștri limba română? Le punem înainte cărți de gramatică, sau le dăm liste de cuvinte să învețe? NU! Noi le vorbim lor! În propoziții cât mai simple, ca ei să le poată absorbi mai ușor și apoi să le repete.

Aceasta este cheia învățarii vorbirii fluente și înțelegerii oricărei limbi. Gramatica este un accesoriu.

În următorul video îl puteți vedea pe Alberto vorbind în 7 limbi învățate prin metoda ascultării.


Pare incredibil, și totuși e posibil. Ca să vă convingeți încercați să citiți:

Solo dopo un mese, io poso gia parlare un po in italiano. Non abastanza bene, ma io capisco che dice Alberto nel suoi video su Youtube, e voglio ringrazziarla per questi video interessanti. 
Per noi rumeni, e molto facile da imparare l'italiano, perche molte parole sono simile. 
Io guardero anche in futuro il canale del'Alberto per migliorare la mia pronuncia e per conoscere piu di palole. 

Amo i film con Adriano Celentano e gli guardo in originale, poi con sottotitoli in rumeno. Anche ascolto i canzoni di cantanti italiani. 

Qualche giorni fa ho visto il suo video con un poliglota - Claudio Santori - e ho cominciato a usare anche il sito BliuBliu.com per imparare l'italiano.

Acum Stelian și Cecilia mă întreabă la orice pas: "în limba română pisică, da' în limba italiano cum?"; "tata, da' cum limba italiano biserică?" etc. E și vesel, și util, atît pentru mine, cât și pentru ei, pentru că învață o limbă străină.

Din această experiență m-am convins că modul de predare a limbilor străine în școală este unul greșit, și asta nu numai la noi, dar peste tot în lume. Câți dintre voi puteau vorbi fluent limba străină la finisarea liceului? Eu eram cel mai bun la franceză și acum nu pot lega două fraze sau nu pot înțelege vorbirea fluentă de la radio/tv/film decît 5-10%.

Eu nu știu ce limbi străine vor învăța copiii mei la școală, dar  mă voi ocupa personal de acest aspect al educației Ceciliei și a lui Stelian. Școala le va preda gramatică, eu îi voi învăța să vorbească fluent, chiar dacă va trebui să învăț o limbă nouă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu