marți, 8 martie 2016

De ziua ta, Femeie! Dar când e ziua ta?

Azi în majoritatea țărilor se sărbătorește Ziua Internațională a Femeii.

Ca orice bărbat de pe lumea asta sunt înconjurat de femei. Pe lângă faptul că sunt tată, mai sunt și soț, fiu, frate, unchi, nepot, ginere, fin, cumnat, verișor, cumătru, coleg, etc. Probabil vă așteptați că voi veni în continuare cu o felicitare pentru femeile din viața mea, dar, totuși, nu o voi face.


Eu nu cred că este nevoie de o zi anumită pentru a spune femeilor dragi ție cât de mult  înseamnă ele pentru tine. Femeile trebuie stimate, iubite, prețuite în fiecare zi din an. Oare nu s-ar simți mai iubită o femeie dacă i s-ar aduce câte o floare în fiecare lună, decât un buchet la 8 Martie și altul la ziua de naștere?

Noi, moldovenii, suntem un popor petrecăreț și o sărbătoare ca 8 Martie este o ocazie în plus pentru o beție în plus pentru bărbați și încă o zi de stat la cratiță pentru femei. 

Pe lângă cele două categorii de oameni enumerați mai sus, există și o a treia care strânge profituri bunicele din vânzarea florilor, felicitărilor, cadourilor și produselor pentru mesele copioase de sărbătoare. 

Dragi femei, vă doresc ca fiecare zi din an să fie Ziua Voastră. Să fiți iubite și apreciate, susținute și înțelese  și să primiți flori, cadouri și cuvinte frumoase nu numai la 8 Martie și ziua de naștere!


EU ȚI-AM ADUS

Eu ți-am adus din țări îndepărtate
(De prin Haiti, Fiji, Mozambic)
Cadouri scumpre, haine elegante - 
La toate te-ai uitat numai un pic.

Eu ți-am adus din multe capitale
(Din Roma, Londra, Washington, Paris)
Bijuterii, cosmetică, sandale - 
Le-ai studiat senină, ai surâs.

Eu vinuri ți-am adus încântătoare
(De prin Champagne, Sevilia, Cotnari,
De la prieteni care mai de care)
Și iarăși n-am văzut să faci ochi mari.

Azi, ți-am adus, tăcut, ca prima dată,
O floare simplă, fără de parfum,
Și ai rămas atâta de-ncântată!...
Cum să-nțelegi femeia, Doamne, cum?!...

Ianoș Țurcanu



Foto: pictură de Vladimir Volegov

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu