duminică, 13 martie 2016

Ne jucăm și învățăm, motricitatea fină dezvoltăm!

Copiii mici nu știu să facă diferența dintre joc și învățare, de accea noi, părinții, prin diferite jocuri îi putem obișnui să învețe numeroase lucruri. Uneori, chiar fără a depune mare efort!  Prin joc, cei mici își dezvoltă imaginația, obișnuiesc să se concentreze și să-i respecte pe cei cu care interacționează. De asemenea, datorită timpului petrecut cu ei, jucându-ne, vom crea între noi o relație trainică, pentru toată viața, căci vor ști că sunt iubiți și apreciați.

Pentru majoritatea jocurilor nu e nevoie să cheltuim sume enorme, căci materia primă  o avem mereu la îndemână, în casă. Astfel, chiar și cele mai obișnuite lucruri din casă pot servi drept jucării pentru copii.


Nu prea am ocazia de a petrece mult timp cu cei mici, dar atunci când sunt cu ei, mă strădui să petrecem timp de calitate, inventându-le diferite jocuri.

Azi vă voi povesti despre un joc interesant pe care l-am făcut cu cei doi copii ai mei, cu cleștișoarele pentru rufe.

Soarele și aricelul

Pe o bucată de carton am desenat două cercuri, pe care apoi le-am decupat și le-am animat. :)

 


Prinzând cleștișoarele pe marginea cercului, acesta se transformă într-un soare.




În afară de soare am mai făcut și un arici. Dați frâu liber imaginației, creând pentru cei mici diferite animăluțe.



Este o activitate excelentă pentru copii, căci aceasta  le dezvoltă logica și motricitatea fină. De asemenea, acest joc îi pregătește pentru scris, căci excită mușchii degețelelor.

Nu vă fie frică să experimentați diferite jocuri, căci cei mici vor fi întotdeauna încântați de fiecare activitate ce le-o veți propune. Cu siguranță ei vor aprecia și aceast joc. 

Dacă decideți să-l puneți în aplicare, vă sfătui să alegeți cleștișoare de plastic, ușor de manevrat.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu