marți, 26 decembrie 2017

Cum am făcut cu copiii acasă o orchestră muzicală

În familia noastră se cântă mult. Le cântam copiilor încă de când erau în burtică. Le-am cântat apoi când soția mă lăsa cu ei, iar eu trebuia să mă descurc cum puteam. Unica scăpare era să le cânt. Cântam tot ce-mi trece prin minte.

Când au mai crescut le-am cumpărat mai multe instrumente muzicale, la care cântă până în prezent, chiar dacă nu cunosc notele muzicale. La moment avem în casă două fluiere, o muzicuță, un xilofon, o tamburină, un pian micuț,  o trompetă  și trei maracas, toate pentru copii.

Pentru că ei ne tot întrebau ce instrumente mai există, le-am cumpărat un set de cărți de joc educative cu instrumente muzicale de la editura Gama, recomandate copiilor de 3+ ani. Scopul acestor carduri este cunoașterea instrumentelor muzicale. Fiecare carte conține numele instrumentului muzical, o pictogramă cu locul în orchestră și o pictogramă care arată categoria din care face parte: instrument cu clape, cu coarde, de suflat sau de percuție.




Cu ajutorul acestor carduri deseori aranjăm o orchestră muzicală, găsind cardurile ce reprezintă doar instrumentele care alcătuiesc o orchestră. Este un joc distractiv și educativ, care place mult copiilor.

Copiii voștri ce jocuri preferă? Dacă sunt pasionați de muzică, cum au reușit să învețe notele muzicale și instrumentele?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu